2014. október 8., szerda

A lovak táplálkozása

A lovak sárgarépát, pelletet, almát, zabot, lisztet, kukoricapelyhet, egyéb pelyheket, szénát és füvet esznek. A lovakat naponta többször, legalább kétszer kell etetni. Vizet is sokat isznak, azt is sokszor kell adni nekik.
Én is szoktam sokszor enni adni a lovaknak, akiken lovagolni szoktam. Ügyeljünk arra, hogy közvetlenül etetés után ne vigyük ki a lovat lovagolni. Tartsuk mindig tisztán az etetővályút és a vödröt is, amelyben a takarmányt hozzuk. A lovunk hozzánk hasonlóan nem szeret piszkos tányérból enni, sem evés után megerőltetni magát, azonban

 elvárja az étkezések idejének pontos betartását. Ha nekem lovam lesz, én is mindig időben megetetem és megitatom őket, hogy egészségesek legyenek és sokat tudjak lovagolni rajtuk. Aki szereti a lovakat, annak kötelessége mindennap adni neki táplálékot. És persze csak akkor, ha van lova.

2 megjegyzés: